A korábbi években megszokottnak megfelelően 2024-ben ismét megrendezésre került a Hannover Messe.
A Németország Alsó-Szászország szövetségi tartományában 2024. április 22. és 26. között zajló esemény Európa, mi több a világ legnagyobb és egyben legjelentősebb gépipari kiállítása és üzleti rendezvénye, amelyre a kiállítók, üzleti lehetőséget kereső befektetők és kereskedők, valamint az ágazat iránt érdeklődők mellett magas rangú európai politikusok kilátogatnak. Ezúttal Norvégia a Hannover Messe partnerországa. A norvég partner elsősorban a fenntarthatóság és zöld átállás területéről mutat be innovatív megoldásokat a kiállításon.
Az eseményre összesen 59 országból 3900 kiállító érkezik. Jól mutatja a Hannover Messe nemzetközi jelentőségét, hogy Európa 25 országából 1936 kiállító, Ázsia 14 országából 1443 kiállító, míg Észak-Amerikából 191 kiállító képviseli magát, mi több érkeznek vállalatok Afrikából, Ausztráliából, Közép- és Dél-Amerikából és a Közel-Keletről is.
Az eseményen 10 magyar cég is részt vesz kiállítóként, közülük 7-en a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség nemzeti standján jelennek meg a kiállításon.
A HEPA közreműködésével megjelenő magyar cégek a következő területekről érkeznek:
- erőforrás tervező és irányító IT rendszerek fejlesztése;
- mérőműszerek gyártása;
- számítógéphálózatok és hálózatbiztonsági megoldások tervezése, kivitelezése és üzemeltetése;
- hajók, portál- és úszódaruk tervezése, valamint gyártása;
- IOT hosszúéletű nyomkövetők és okosszenzorok fejlesztése, gyártása, illetve forgalmazása;
- szoftverfejlesztési és kiberbiztonsági megoldások fejlesztése;
- magas színvonalú mérnöki szolgáltatások nyújtása
A HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség számos más szolgáltatása mellett kiemelt jelentőségű a magyar kis- és közepes vállalkozások nemzetközi megjelenésének elősegítése. Ennek érdekében a HEPA évről évre számos neves expón, vásáron, kiállításon jelenik meg magyar nemzeti standdal a világ szinte minden pontján, és kiállítási lehetőséget biztosít a külpiacra lépést tervező, vagy a külpiaci jelenlétét erősíteni szándékozó magyar vállalkozások számára.
Ezek az események kiváló alkalmat biztosítanak a partnerkeresésre, az új üzleti kapcsolatok kiépítésére és a meglévők megerősítésére, továbbá, magyar termékek és szolgáltatások nemzetközi ismertségének a növelésére.